pondělí 18. července 2016

Borůvkový suvenýr

Každý rok začátkem července vyráží naši na týden na chalupu. Poslední dva roky jsem byla v pracovním nasazení, takže jsem se za nimi stavila vždy jen na pár dní. Letos mi v daném týdnu shodou okolností začala mateřská dovolená, a tak jsem si s nimi mohla pobyt v divočině užít celý. Těšila jsem se na to, že vypnu, budu relaxovat, číst, koupat se, procházet se lesem. Vyplnilo se všechno.

I když toho koupání mohlo být víc. Některé dny se mi, přiznám se, do nepříliš teplé vody nechtělo. A taky mi chyběly delší procházky. Muž se rozhodl užít si poslední neotcovské chvíle a vydal se po své vlastní ose, neměla jsem tak vhodného parťáka na výletování po okolí a sama jsem si už netroufala. Aspoň krátší vycházky po lese jsme podnikli a domů donesli nějaké borůvky. Část jsme snědli jen tak, z části byli muffiny, které si vyprosila neteř. Naivně jsem doufala, že najdeme i nějaké houby. Nepodařilo se. Potkali jsme všeho všudy šest malých babek. Za to teď, jak jsem stihla postřehnout ve světě sociálních sítí, konečně rostou. Snad se ještě do nějakého lesa poblíž podíváme a houbařské skóre vylepšíme.

Fotku z celého pobytu nemám ani jednu. Budu se muset zase zkamarádit s foťákem. Zvykla jsem si na to, že ho s sebou vždy bere muž. Já ho ze svého seznamu věcí na cestu vyškrtla. Tak aspoň zbytek muffinů, které jsme po návratu domů upekli, vám ukážu.


120 g másla, 1 hrnek moučkového cukru, 2 vejce, 2 hrnky hladké mouky, 1 prášek do pečiva, 1/2 lžičky soli, 1/2 hrnku mléka, 1 vanilkový cukr, 2 hrnky borůvek


Předehřejeme troubu na 180 °C. V míse vyšleháme cukr a máslo. Postupně přidáme obě vejce a opět vyšleháme. Stranou smícháme mouku, prášek do pečiva a sůl. Přidáme do mísy s ušlehaným máslem, cukrem a vejci, přilejeme mléko a přidáme vanilkový cukr. Lehce vmícháme borůvky (aby nebyly tolik křehké a nevytekla z nich všechna šťáva, dáme je předem na chvíli do mrazáku). Po lžičkách vkládáme do košíčků. Vrch muffinů posypeme troškou moučkového cukru. Pečeme cca 20 min.

2 komentáře:

Lenka Jeř. řekl(a)...

Radunko, taky jsem dnes dělala "mufče". Tak mateřská UŽ? Zlato, drž se a užij si poslední chvíle než budeš maminkou, pak to bude už na celý zbytek života. :)

Rady Višňová řekl(a)...

Leni, letí to hrozně. Ani jsem se nenadála a už jsem "ve finále" :-)