úterý 29. října 2013

Obchoduji s časem



„Plánování je dobrý obchod s časem. Denně zabere 10 minut, vrátí jich 100…“

Plánování je věc, kterou nezvládám, jak jsem zjistila. Dřív jsem diář kupovala hlavně kvůli slušivému obalu a používala ho maximálně týden po zakoupení, potom zůstával ležet na dně šuplíku. Představa nalinkovaného dne mi naháněla husí kůži.

Člověk se však mění a já mám pocit, že v posledním roce jsem ušla pěkný kus cesty. Uvědomila jsem si, že zodpovědnost za svůj život mám v rukou jen já. A bez plánování mi tak nějak utíká mezi prsty. Pokorně jsem tedy vzala diář a začala sloupeček nadcházejících dní parcelovat. Že je to hračka? Omyl, vážení. Nacpat všechno, co bych potřebovala stihnout, do jednoho dne, poskládat to co nejefektivněji za sebe, vyřešit logistické problémy atd., je celkem fuška. Když to člověk přeci jen zvládne, čeká ho ještě jeden velký úkol. Svůj plán začít plnit.

Od příštího týdne se mi ledacos v životě změní a plánovat budu muset víc a efektivněji. Přiznávám se bez mučení, děsím se toho, ale zároveň kdesi v koutku duše se tak trochu i těším. Doufám, že můj strach je zbytečně velký, že realita příštích dní bude snesitelnější. Často se člověku věci zdají být horší, těžší, větší, než jaké potom ve skutečnosti jsou. Doufám, že se mi podaří uzavřít opravdu dobrý obchod s časem.

***
Citát je z knihy Joy Management

3 komentáře:

Gizela řekl(a)...

Jo jo, plánování je krásné, jen nesmíš zapomenout co sis naplánovala :-)

Rady Višňová řekl(a)...

S tím většinou problém nemám. Ale v plnění plánu mám velké mezery (i když si plán pamatuju) :-)

Gizela řekl(a)...

Tak to já si v práci naplánuju a než přijedu domů, tak myslím na tisíc jiných věci, a na to naplánované zapomenu :-D
A když si to napíšu, tak se zapomenu podívat co jsem si napsala :-D